Fredag



Mitt lilla liv i magen snurrar, sparkar och rör sig en hel del nu. Det är underbart, att känna att det finns någon därinne, som växer och frodas.
Det får en att känna sig bättre till mods trotts det här j-vla illamåendet som inte släpper.
Jag känner ingen verkan av akupunkturen ännu, men har inte gett upp hoppet...

För några dagar sedan fick jag blombud av en närstående. En vacker gerberadbukett och ett krya på dig kort,jättefint, omtänksamt... När jag ringer personen för att tacka, så kläcker denne ur sig att hon funderar på om min bebis i magen, verkligen mår bra därinne, om den kan vara handikappad eller skadad, pga att jag mår så illa!!!
Ok, det var en fin tanke med blommorna, men jag hade kunnat vara utan dem och de dumma kommentarerna. Jag har inte kunnat släppa tanken sedan dess...

Nog gnällt om detta, idag skall jag in till stan och göra några ärenden. Fotbollsbenskydd och indianklädsel står på todo-listan.

Kul att komma ut och träffa lite folk, jag hoppas att det går lite bättre idag än förra gången. I onsdags slutade stadsturen med att jag fick skynda mig hem och åka gustavsbergaren ...

ha en bra start på helgen!


Fridens liljor!


Bild: Googlad

Kommentarer
  Anna

Åh vilken DUM kommentar, du ska tänka det bästa!



ha en fin fredag



kramar

2009-04-03 @ 18:36:11
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
  jessi

Vad märkligt, alla vet ju att man kan må jätteilla vid en graviditet, det hör ju liksom till!



Personen menade säkert inget illa men jag förstår att du blev ledsen. tänk inte på det mer, tänk positivt och glädjs över miraklet inuti!



kramar

2009-04-03 @ 21:11:38
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
  Emelie

Din stackare som mår illa! Har också mått jäkligt illa och jag har tyvärr inte sluta spy än och jag är i vecka 37 imorgon...

Men som du säger så lever man på sparkarna och att se att magen växer med sitt barn!

2009-04-05 @ 19:41:44
URL: http://emeliese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: