Ny vecka, nytt inlägg - nytt liv!



Idag, måndag, ska jag börja mitt nya nyttiga liv (jag undrar varför det är så, att jag måste vänta på en måndag innan jag gör några större förändringar i mitt liv..?). Igår frossade jag i godis, blåbärspaj och ostbollar - men nu är det slut med det på ett tag.
Planen är att sluta upp med att frossa i lösgodis varje kväll, och ge mig ut på powerwalks med min sötnos istället. Jag tänker försöka mig på ett leverne med lågt glykmiskt index och äta mycket nyttigt fett istället. LCHF - med andra ord. Att skriva om det i bloggen gör ju att skammen blir så mycket större om jag fuskar eller hur?
Nu skall petit-chou-magen väck!

Eftersom jag är en socker-junkie av stora mått så kommer detta inte att bli lätt. Till hjälp har jag min grymt förstående man, som älskar mig trotts att jag är ett riktigt monster när jag har blodsocker fall, och Wii; den lilla datorn som talar om hur överviktig jag egentligen är och gnäller om jag inte tränar på en dag eller två.

Grejar jag detta tror du?

Ha en toppenbra start på veckan och njut av det sista som sommaren har att erbjuda!


Fridens liljor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: