Jag skippar Angelsounds



Jag hittade en annons om Angelsounds i en gravidtidning och blev jätteintresserad. Det är en ultraljudsmonitor där du kan lyssna på ditt barns hjärtslag från vecka 12. Jag har varit på vippen att beställa den flera gånger. Tänk vad mysigt att kunna lyssna på livets hjärtslag!
Så sitter jag och lyssnar på nyheterna i morse, där de berättar att forskare kommit fram till att ultraljud kan påverka fostrets utveckling negativt, och att man skall införa restrektioner för användandet av ultraljud. För mycket exponering av ultraljud kan skada fostret och påverka dess vävnader.
Visst hade det varit mysigt att sitta och lyssna på livet om kvällarna, men inte om man kan riskera skador.
Jag säger NEJ TACK!


Bild: lånad av barntrygghet.se

Kommentarer
  Fredrik *Frisören

Ha en härlig dag! Vad tycker du om första omgången i melodifestivalen som är nu på lördag i Göteborg?

2009-02-03 @ 12:16:45
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
  Mamma

Tänk att om c:a 3mån. är det 33 år sedan du själv låg i min mage och visades upp för Siemens-försäljare från hela världen. Platsen var Stads Hotellet i Ö-vik. De skulle demonstrera ultraljud-app. som var helt nytt då. Hade jag vetat vad det innebar hade jag aldrig ställt upp. Där låg jag på ett bord på scenen med min bara mage rätt i vädret.

2009-02-03 @ 17:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: