Åter på banan...



  Det har gått ett par dagar sedan sist...jag har haft stora problem med att kunna logga in på Blogg.se!!!
Sedan tog Illamåendet  överhanden efter Noahs födelsedagskalas och jag har mått som en råtta! En råtta med svälld mage och stor bak!

Under de dagar som gått har jag hunnit med ett ytterligare besök på sjukhuset, denna gången var det medicinavdelningen och en läkare som ville träffa mig för samtal.
Där fick jag reda på vad alla de olika undersökningarna och alla dessa rör blod har handlat om - de har misstänkt att jag har haft cancer i magen, alternativt en annan sjukdom vid namn Cystisk Fibros!!!!!
Gissa om det var en aningen chockad Susanne som lämnade sjukhuset?! Med facit i hand kan jag tycka att det var lika bra att de höll tyst om vad de letade efter i min kropp, för om jag vetat att de misstänkt att jag har allvarliga livshotande sjukdommar, då har nog hypokondrikern i mig poppat upp, och ja har legat hemma i sängen och väntat på mannen med svart cape och en rejäl lie i ena handen...

Nu var det ju tack och lov ingen fara, läkaren sa att de inte hittat något och att felet med min bukspottskörtel inte behövde vara så ovanligt i mitt gravida tillstånd. Jag skall nu pröva en ny medicin, och se om denna gör någon verkan.

För min egen del har jag nu slutat hoppas på mirakelkurer och mediciner. Jag tror själv att jag får acceptera att jag lider av Hyperemesis Gravidarum, ett kvinnligt sjukdomstillstånd som det tyvärr inte finns speciellt mycket forskning och kunskap om. Det man vet är att så fort barnet är ute, så är illamåendet borta. Gissa om jag längtar..?

Solen skiner i Ö-vik idag, jag har fått behålla frukosten och idag tänker jag ta med mina boys för att titta på en portabel ipodhögtalare.

Hoppas att din dag blir bra och att vi får vädrgudarna med oss även i morgon!
Vad gör du på midsommar?


Fridens liljor!

Kommentarer
  Tina H

Hej! Men fy! Tur de höll tyst som sagt!

Men du vilken läcker badrumsserie.... ! Kan tänka mig att priset ligger en aaaaaningens över IKEAs priser :-) Men drömma kan man ju alltid! :-)

Kram på dig. Tänk... nu börjar det närma sig! wiiiii :-)

2009-06-22 @ 15:53:49
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: