Nationaldagen




Sitter här med lite tankar kring just denna Sveriges Nationaldag. Bara när man googlar om svenska flaggan kommer det upp en massa tok kring nationalism och främlingsfientlighet. Det är med blandade känslor jag lägger ut en bild på vår tjusiga flagga på min blogg...

Själv har jag ju inga direkta helgkänslor, just denna helgdag. Men det beror väl  i mångt och mycket på att denna högtidsdag är så ny. Att man inte hunnit skapa några traditioner. Men jag tänker försöka starta upp en ny tradition i vår familj, då beslutet nu är fattat att detta kommer att vara en högtidsdag.

Vad gör du på nationaldagen???


Fridens liljor!


Bild: Googlad

Kommentarer
  jessi

visst är det tråkigt att man nästan inte kan stolt fira nationaldagen o visa flaggan längre. Men jag blev så glad när jag var på torget idag på nationaldags firandet med Kungen idag o vi var människor från alla nationalitetet samlade, kändes så härligt!!!



KRAM

2009-06-06 @ 13:59:43
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
  Nille

Vi kommer att fira med vår årliga Gatufest på nedre Relingsvägen...Blir långbord med grillat kanske lite allsång + en brännbollsmatch mellan udda o jämna husnummren! Mycket trevlig tradition!!

2009-06-06 @ 14:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: