Mitt lilla liv är en - Liv



I onsdags var jag och Erik på rutin ultrajudsundersökning. Vi fick se det lilla livet från alla möjliga vinklar. Alla händer och fötter på plats och den var riktigt livlig i magen. Sköterskan förklarade att bebisen med tillhörande livmoder låg på ett sådant sätt att det brukar dröja lite med att känna sparkar. Den känns skönt att veta då, jag kännt sparkar mycket tidigt när jag väntade Noag och Hans, men endast kännt enstaka sprattel denna gång...
Vi var båda väldigt ivrig att få reda på könet denna gång, men chefen på sjukhuset hade bestämt att de inte fick berätta. Det hade bestämts sedan det uppdagats att en kvinna två gånger gjort abort i 18:e veckan sedan det visats sig att hon väntade flickor. Vi tjatade och tillslut zomade hon in två bilder på livet, som hon skrev ut. Hon fick inte säga vilket kön men hon sa att "om vi säger så här, är det en pojke så ser man ju en snopp.."  Och det gjorde vi inte. Vårt illa liv i magen är denna gång en liten flicka - en Liv!!!

Bild: Ellos.se

Kommentarer
  Anna

En liten tjej, vad kul!

2009-03-09 @ 19:50:41
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
  Malin S

Va skoj med en tjej =)

Visst är det lätt att spana in allt sött i rosa nu när vi vet vad som kikar ut till sommaren. Men fy va jobbigt att du fortfarande mår illa. Är det foglossning som har börjat dessutom ?

Kram kram.

2009-03-16 @ 14:08:12
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: