Update

Det var ett tag sedan sist, men illamåendet och tröttheten slog till kraftigt. Vädret har varit gudomligt, soligt och varmt, men jag har mest legat inne i soffan och tittat ut på det fina vädret...
Då jag mått som jag mått har det blivit en hel del snabbmat, men vi har även upptäckt en ny restaurang här i stan som serverar jättegod mat, Restaurang Safari. Kan verkligen rekomenderas!

Här i stan var det vårmässa förra veckan och grabbarna uppskattade Hemvärnets uttällning, då de även bjöd på åkturer med bandvagn. Jag åkte också med, men blev varse att jag nog inte skulle ha tagit på mig säkerhetsbältet som gick precis över magen... :-)

Det possitiva i kråksången är att sjukvården nu verkar ta min situation på allvar. Det har ju bara gått 6 månader...!!!
Förra veckan lämnade jag 5 rör blod för att kollas upp. Det har kollat med ultraljud och konstaterar att min enda njure är lite sisådär med, samt att bukspottskörterln inte är på topp.
Jag har även hunnit med att undersökas på öronmottagningen, för att se om jag hade problem med några "öronkristaller" som hamnat fel och därför lett till kraftigt illamående - så var inte fallet. Mina öron fick toppbetyg.
Igår var jag återigen in på sjukhuset för att lämna ytterliggare 7 rör med mitt ädla blod. Här skall det kollas!
Fastän jag nu har "vant" mig vid att illamående är det normala så hoppas, hoppas jag att de kan hitta kärnan till detta och göra mig fri från detta se sista två månaderna.
Det vore ju toppen om man fick juta av graviditeten de här två sista månaderna!

Som plåster på såren för allt illamående har jag tröstshoppat.
Jag har köpt mig själv ett halsband, en bola. Den är jättefin och låter ljuvligt.
Bola, även kallad graviditetspingla, änglapingla eller änglaklocka och är ett vackert gravidsmycke. Inuti smycket finns en liten xylofon på vilken en liten boll dansar runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Genom att bära smycket lånt ner på magen kan barnet höra ljudet.

Från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det.




Voila!!! Min Bola!!!


 

Som ni ser, en hel del slisk...




Grabbarna åker bandvagn på ÖrnExpo





Fridedns liljor!



Bilder: Privata

Kommentarer
  jessi

men gumman då,att det ska vara så kämpigt, jättebra att de tar äntligen det här på allvar. Hoppas det finns något som kan hjälpa o lindra för dig.



Vad fint det låter men ett halsband som barnet kan höra, mysigt!



Många goa kramar till dig1

2009-05-27 @ 11:45:29
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: