Välkommen sköna Maj!
















(Jag publicerar inte några vackra foton från dopet, då jag inte frågat berörda om det är ok..)


Snart åker MacBooken ut genom fönstret!
Jag har haft problem med internet på min MacBook i flera veckor nu. Alla andra datorer fungerar, även min Iphone, så några problem med nätverket är det inte. Jag har ringt till Appels support i evigheter, men de ber mig bara göra samma ändringar gång på gång och nu har den fria supporttiden gått ut och jag måst betala dyra slantar för att ringa dem. Suck!

Idag är det en grå, kall majdag i Bonässund, bara nio grader ute. Helgen har bjudit på underbart vårväder, dop, och för mig, en hel del illamående,  vi har dock försökt att vara ute så mycket som möjligt.
Valborgmässoaftonen var jättetrevlig, vi bjöd min käre far på middag ute i det gröna, sedan bar det vidare till majbrasan och till kusin Niklas med familj. De har så lägligt placerat sitt hus på första parkett varje år vid brasan...
En jättetrevlig kväll med trevligt sällskap.
Där fick vi även träffa min andra kusar; Ann och Palle och deras famijer, och Palles nyfödde son Molle. Guud vad söt han var!
Molle döptes på Lördagen i Järveds Kyrka, en underbar liten funkiskyrka som nog hela tjocka släkten är döpta i. Lagom stor, för att det skall kännas fullsatt på ett familjedop. Inga tinnar och torn, det är inte en vacker kyrka, men det är en familjär kyrka!
Även mina söner är döpta i denna kyrka, trotts att vi bodde nästan 20 mil härifrån då. Tanken är väl att även vårt lilla Liv skall få döpas här, men till min förskräckelse får jag under dopfesten höra att de tänker riva min älskade kyrka!!!

Illamåendet har inte varit att leka med hela denna vecka. Har varit helt utslagen periodvis. Jag missade min akupunkturtid pga att jag mådde så illa, och nu måste jag nog ringa och boka en ny tid och hoppas på bättring.

Livet i magen växer så det knakar och sparkar värre än vad sina bröder någonsin gjort. Jag har även börjat få väldigt mycket sammandragningar. Magen reagerar på en gång när jag rör mig och anstränger mig.
Längtar verkligen efter att få hålla och lukta på min egen lilla Liv.

Ha en härlig måndag!


Fridens liljor!

Bilder: Privata

Kommentarer
  jessi

fina majfoton!



jobbigt när datorn strular det är ju såå frustrerande!



kämpa på med illamåendet, sen är det helt över o du har en liten sötnos i din famn!

2009-05-05 @ 19:02:34
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
  Tina H

Hej, nu var det alldeles för länge sedan jag tittade förbi :-) Hoppas allt är bra med dig/er. Våren är väl för härlig!

2009-05-06 @ 09:43:08
URL: http://graviditet3.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: