En happy allhelgona...



Sockerkaka med vaniljkräm - en klassiker!


En jättegod pumpatårta som "farfars" köpt i Härna...


Denna halloween har varit riktigt lugn. Kanske lite FÖR lugn för våra grabbars smak. Vi brukar ha som tradition, en halloweenfest för Noah och Hans och deras kompisar. Men i år satte förkylningar och "affärer" stopp för detta.
Vi funderar på att ha en spök-fest framöver ändå...

För Noahs del har hockeyn dragit igång på allvar, tre träningar denna helg! igår var havla släkten med och hejade på läktaren; mamma, pappa, Hans, morfar, farfar och farmor...
Mendan Hans tyvärr inte ens har stått på skridskorna i år...
Det yngsta laget här i Järved är pojkar födda -02, alltså ett år äldre än Hans, och då vi frågade om han fick vara med dem så var det blankt nej.
Märkligt, jag trodde det handlade om att skapa ett intresse för sporten i dessa åldrar, inte ålderssegregering och annat trams.
Nu har Hans jämnåriga kompis börjat att spela hockey i ÖSK istället, men ska man verkligen måsta åka in till stan för att grabben skallfå spela hockey, när det finns en klubb i "byn"?!?!
Trams är vad det är!!!

Nu har jag gnällt nog om detta.
Vi har som sagt haft en skön allelgonahelg. Jag har haft tid för att ängna en tanke åt de människor jag älskat, men som nu inte är i livet. Jag har inte besökt någon grav, men när jag tände lyktorna i "trädgården" här hemma så var det för våra vänner och släkt som inte finns med oss längre...

Vi har ätit en massa gott; Scandic hade Halloweenbuffé (mums!!!), "farfars" hade med sig en jättegod tårta och som om det inte räckte, så bakade jag en riktigt sliskig kaka...

Jag hoppas att du haft en trevlig helg!


Fridens liljor!



Bilder: Privat

Kommentarer
  jessi

Gott med halloween buffe på hotell och tårtan såg smaskig ut! Det är så mysigt att umgås med kära, att ta vara på den tiden man har.



hoppas du får en bra start på nya veckan!



KRAMIS

2009-11-02 @ 11:32:46
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: