Pigg & kry - trotts magont



Vi har nyss kommit hem från Livs första hälsoundersökning. Det var en pigg och kry donna, som både bajsade ner sköbordet ordentligt och charmade farbror doktorn...
Det var inget tvivel om att hon fick i sig rejält med mat, hon har växt 4,5 cm och hon har ökat från 2835 till 4310 gram på mindre än en månad. Duktig flicka - pappa upp  i dagen! :-)

Jag fick tippset om att testa något som heter Sempers Magdroppar mot det magonda, så vi sladdade in på apoteket det första vi gjorde när vi var klara hos läkaren och inhandlade sådana.
Väl hemma, började jag undersöka vad jag köpt till mitt lilla Liv. Dropparna innehåller probiotika, som enligt WHO definieras; "levande mikroorganismer som när de intas i tillräcklig mängd kan ge en hälsoeffekt på individen".
5 droppar av denna vätska innehåller hela 100 miljoner levande, men goda bassilusker!!!
Sedan läste jag att ordet probiotika betyder "För Liv" och då känns det som klippt och skuret för min lilla tös. :-)

Hur som helst, så hoppas jag att de hjälper!


Fridens liljor!


Bild: Privat

Kommentarer
  Sara

Tjenixen!

Kanon att du hittat droppar somär gjorda just för Liv :)

Hoppas att det funkar så hjärtat slipper att ha ont i lillmagen.

Vi hörs.

Sara.

2009-09-03 @ 08:54:23
URL: http://www.wildbackens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: