The Ring...


Så här kommer min ring att se ut - dock med en mindre sten i mitten...:-)

Efter mycket velande fram och tillbaka har jag valt att beställa min vigselring från USA och James Allen. En vitguldring med prinsesslipade diamanter!

Planen var ett tag att jag och Erik skulle åka till The Big Apple och köpa ringarna, och samtidigt få en härlig, men kort semester tillsammans. Men timmglaset rann fortare än vi anat och tiden fanns helt enkelt inte.
När vi insåg detta började jag titta på ringar i Sverige, men jag hade helt enkelt fastnat för the ring, over there...
Jag gillar den cleana och raka utformningen!!

Sagt och gjort, vi beställde från James Allen. De känns jätteproffsiga och är verkligen hjälpsamma.
Efter samtal med en av de anställda gjorde vi beställningen via internet, men som tur var kände de igen oss, då vi råkat beställa ringen i fel storlek!!! (En MINDRE fadäs med andra ord..:-))
Jag känner mig helnöjd med val av ring, och nu vill jag bara att den ska vara i Sverige!

Jag känner mig lite smått nervös över att inte ringen ska hinna komma fram i tid. Jag antar att den kommer att fastna i tullen i minst ett par dar också..
Eriks ring är beställd hos vår lokala Guldsmed, en skitsnygg vitguldring med en liten diamant i...

Vi har valt att lägga en slant på våra ringar.
När vi fick inbrott i vår villa i Sundsvall, försvann ALLA våra smycken, allt från våra första dopgåvor till andra smycken och arvegods, och istället för att köpa en massa nya smycken, har vi valt att köpa de ringar vi verkligen vill ha, då vi planerar att bära dem resten av livet!
Så tänker vi...



Jag hoppas att du har haft en fin dag, med sommarfeeling!



Fridens liljor!




Bild: James Allen


Kommentarer
  Marie-Louise

Helt underbar!!!



Ni gör helt rätt i att beställa den ring NI vill ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Vi längtar till ER dag!!!! Kommer bli helt fantastiskt!!!



Kram kram

2010-06-10 @ 09:11:29
  agneta

min kära vän, det känns nästan som om du förklarar dig för någon att ni köpt fina ringar..

finns det någon som har åsikter om det..

Om man inte har nåt gott att säga om era fina ringar så kanske man ska hålla det för sig själv!

Är ju faktiskt en bit konst man ska bära på sitt finger och som kommer att vara i ditt blickfång varje jävla dag :)

tycker att folk generellt verkar tycka så mycke om andras bröllop.. fast de är ju bara vad jag tycker..

kraaam

2010-06-11 @ 12:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: