Brasse...




I förrgår var vi och tittade på när Noah och hans klass hade brasseuppträdande inne i stan.
Jisses vad stor han har blivit!'
När man sitter där bland publiken och tittar upp på sin lille son som stolt blåser i en trumpet - ja, då vet man att han inte är mammas lilla bebis längre... :-)

Igår sprang jag runt på varenda butik i hela stan som jag kunde tänka sälja pepparkaksdräkter, men jag gick bet. Det finns massor av pepparkaksdräkter för bebisar och små barn, men inte till min stora kille. Jag har fått skicka med förra årets dräkt, så det ser nog ut som om vår lilla pepparkaka väntar högvatten!
Noah tyckte att den passade perfekt och det är väl det som är huvudsaken.

Vi har haft oväntat men trevligt besök av farfar i två dar, och Hans är överlycklig att hans gitarr äntligen är stämd! Han hade även med sin tre stora backar med jättegoda kakor från farmor - tack så mycket!!!


Stolt mormor och Liv lyssnar på brasse...



Jag känner mig lite orkerlös just nu. Får inte riktigt gjort det jag vill ha gjort, som att ringa besvärliga telefonsamtal. Dessa skjuter jag på framtiden, trotts att jag vet att det skulle kännas mycket bättre när samtalen är gjorda.
Ett av de jobbiga samtalen är till Länsstyrelsen; vi har kämpat i över sju långa år för att få köpa tomten som vår härliga Herrgård (läs torp) står på. Men Kramfors kommun gör allt för att detta inte ska bli en verklighet...

Näe, ryck upp mig nu!

Modo vann stort igår och spelade sin bästa match för säsongen. :-)

Ha en bra dag och kämpa för det du tror på!!!


Fridens liljor!


Bild: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: