Julefrid!



Hyasinterna här hemma blommar och sprider en underbar doft i hela hemmet. Det är verkligen något visst med den här tiden; lukterna, smakerna, de tända ljusen och mentaliteten hos människorna... Trotts stress och nervositet att inte hinna klart till jul så känns det verkligen som om vi människor blir mer vänskapligt inställda till varandra så här års.
Julen är den tiden på året då vi samlas kring granen och ger varandra kärlek och gåvor, vi äter massor (ofta alldeless för mycket) med mat och njuter av att vara när dem vi älskar...

Mitt i julstressen och julmyset går mina tankar till de som är ensamma och utstötta.
Julen är den tiden på året som det begås mest självmord, och trotts att vi lever i välfärdsstaten Sverige, så tvingas många vända sig till stadsmissionen och liknande för att få julkänsla och medmänsklig värme.
I mitt lilla Ö-vik finns inte stadsmissionen, men jag vet att åtminstone Svenska Kyrkan arrangerar julaftonsfirande med julmat, tomte och andra aktiviteter. En stor stjärna i hatten för de som frivilligt (och säker många gånger idéellt) ställer upp att jobba på julaftonen för att ordna julefrid för sina medmänniskor!!!


Ha en skön kväll!




Fridens liljor!


Bild: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: