Magen och jag, vecka 32





Här har vi en randig smurf som har gått in i graviditetsvecka 32. (Bara åtta kvar...)
Bilden är tagen efter skolavslutningen igår. Tanken var ju att jag skulle ha på mig en somrig maxiklänning, men både magen, brösten och baken hade växt sedan jag köpte den, och detta tillsammans med det dåliga vädret och mitt skithumör, gjorde att jag skippade klänningen och körde på caprijeans och en topp istället.

Mitt lilla Liv, befinner sig fortfarande i sätesställning för jämnan och nu har hon lagt sig så att något trycker kraftigt på min högra ljumske.

Igår morse var jag på Röntgenavdelningen på sjukhuset för att  med ultralljud, undersöka gallan, njurarna och bukspottskörteln, för att se om något av de kan förklara mitt illamående.
Det var mig en märklig uppöevelse... Sjuk av illamående kom jag till röntgenavd. då jag måste komma på fastande mage. Sköterskan säger åt mig att ta av mig på överkroppen och lägga mig på britsen. Där får jag ligga och frysa i ca tio minuter innan läkaren kommer. När jag frågar henne vad de letar efter, så svarar hon inte.  Hon gör det hon ska med makapären, och när hon är klar säger hon -nu kan du klä på dig och gå hem.
Jag har lite svårt för att människor inte kan förklara vad de gör när de faktiskt gör något med MIN kropp.
Men. men, jag skall tillbaka och träffa en annan läkare nästa vecka, så jag hoppas att han har lust att förklara.


Det är skitväder även idag, men mitt humör är bättre än igår... Nu skall jag till frissan!

Jag önskar dig en trevlig fredag!


Fridens liljor!


Bild: privat

Kommentarer
  jessi

Hello beautiful woman!



Jag håller med dig, varför kan inte läkare säga vad de gör och varför? Det är ju våra liv och våra kroppar, har inte vi rätt att få veta! Jo det har vi.



2009-06-13 @ 00:22:47
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
  Sara

Vilken fin mage du har!



Det lät märkligt att läkaren inte svarade på din fråga.. Väldigt skumt. Hoppas allt är som det ska :) Och lycka till med förlossning och allt därefter!

2009-06-13 @ 23:35:54
URL: http://dolphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: