JÄVLA BYRÅKRATI!!!





Bilder från grabbarnas jungfrutur med fyrhjulingen

Känner mig en aning arg för tillfället;
min sjukskrivning gick ut den 10 maj och jag har ringt för att be om en läkartid och en ny sjukskrivning. Idag ringer de upp och erbjuder mig en läkartid för sjukskrivning 1 juni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De kan inte heller förlänga min sjukskrivning innan de träffat mig (denna gång!)
Jag kan ju bara tänka mig, när jag då får min ersättning från FK, de har en handläggning på upp till åtta veckor. Har jag rikitgt tur hinner jag få sjukersättning för maj månad innan jag föder barn och gå på föräldraledighet i augusti!!!!
Då börjar det om (jag vet, för jag har fött båda mina tidigare barn i semestertider)
Förra gången sjukskrivningen gick ut, tänkte jag ligga på förhand och ringde en vecka innan, då fick jag svaret att jag ringde alldeless för tidigt. Jag bad att få träffa en läkare, för jag har svårt att acceptera att man inte kan göra mer, för att lindra detta djävulska tillstånd. Men det fick jag inte! De kunde enbart förlänga sjukskrivningen per telefon de hade inte tid...
Jag kräks dygnet runt, för detta får jag medicin som gör mig helvimsig och trött, foglossningar som heter duga sedan fallet i trappan samt en förmodad spricka i bäckenet, vilket gör att jag går som om jag är i runda slängar 90 år och samtidigt skitit på mig. Inget har förändras sedan sist...

Nu tror jag att jag skrivit av mig!
Efter telefonsamtalet med barnmorskan fick jag en adrenalinkick utöver det vanliga...


Hoppas ni har en bättre dag än jag!




Fridens liljor!

BIlder: Privata

Kommentarer
  jessi

jag blir så arg när jag läser sånt här, varför ska det vara så svårt att hjälpa människor som är sjuka, fattar de inte hur det känns och hur jobbigt det är med allt strul. Försäkringskassan borde heta förseningskassan!



hoppas det ordnar sig!



kram

2009-05-15 @ 09:12:35
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
  jessi

jag blir så arg när jag läser sånt här, varför ska det vara så svårt att hjälpa människor som är sjuka, fattar de inte hur det känns och hur jobbigt det är med allt strul. Försäkringskassan borde heta förseningskassan!



hoppas det ordnar sig!



kram

2009-05-15 @ 09:12:36
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: