Ute i kylan




Go förmiddag!

Mitt kära olivträd har börjat se riktigt risig ut.
Eftersom jag inte är begåvad med gröna fingrar, så har jag ägnat gårdagen åt att googla om -Hur sköter jag mitt olivträd?
Det verkar vara spridda åsikter i ämnet. Vissa säger att den ska stå varmt och ge det rikligt med vatten, vissa säger att den vintertid gärna få stå ute (upp till -10°C).
Jag har redan övervattnat den stackaren, så det blev ut i kylan på balkongen för mitt lilla träd...
Hoppas verkligen att jag inte förfryser den nu.

Nu iväg till staden för lite julklappshanling.


Ha en bra dag, och ta hand om dig!




Fridens liljor!

Bild: Googlad

Kommentarer
  jessi

vet tyvärr inget om olivträd, hoppas du får bra råd från annat håll!



Ha en mysig adventshelg!



kram

2009-11-27 @ 22:28:07
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
  Sofia

Jag har hört att det bästa är att låta det stå ute och klä in det i en jutevävssäck och lägga något isolerande över jorden över vintern. jag tog in mitt olivträd förra vintern och det dog mkt snabbt, det är alldeles för varmt inomhus. Har man ett garage eller liknande är det perfekt!



Ang min tandblekning: Jag blekte dem med Brilliant Smile tekniken som görs på klinik med lampa. Nu några veckor har jag inte alls ont så det var bara i början. Känner mig nöjd!



Ha en mysig 1.a advent

2009-11-28 @ 10:32:39
URL: http://fiabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: