Valdagen



Kommer vi att duscha rött, grönt, blått eller blir det regnbåge morgonbitti?

Idag avgörs det - vilka som ska leda SveaRike under de kommande fyra åren.
Jag har gjort min plikt, och gått och röstat - har du???
Det känns lite vekt att klaga på systemet om man inte tar tillfället i akt och gör sin röst hörd, så jag hoppas verkligen att det är färre soffliggare detta år än i förra valet...

Men jag måste ändå säga att för våra unga medborgare, de som är förstagångsröstare, och inte är så insatt i det politiska spelet måste det vara ett bra mycke svårare val, än när jag själv röstade för första gången...
Om man tittarpå de olika partiernas partiprogram och samtalar med politiker i stort så är det väligt svårt att hitta de ursprungliga ideologierna. De partier som är åt vänster, har sakteliga dragit sig lite mer åt höger och de högervridna har på samma tid gått mer åt vänsterpolitik...

Hur som helst så är det upp till oss medborgare att välja hur vi vill att Sverige ska styras under de närmaste tiden!

Ha en skön kväll, med mys, pys och valvaka!!!




Fridens liljor!



Bild: Googlad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: