Dagarna som gått



Middag hos mamma...

Middag hos mamma

Påskmiddag hos mamsen







Påsken har till stor del bestått av att äta en massa godsaker och umgås med nära och kära. De översta bilderna är knäppta hos en påskmiddag hos min mamma. En underbar påskbuffé med mammas goda mat.

Jag har även hunnit med att ha mina kusiner med familjer hemma hos oss. Mådde inte så helbra i lördags, så tyvärr glömdes kameran bort helt medan de var här.

På söndagen fick vi även besök av farmor och farfar samt Eriks bror med flickvän. Återigen en massa god mat. Erik hade förvarnat dem att jag inte åstadkommer så mycket i matlagningväg när  jag mår illa, så de hade hela påskbuffén med sig! Snacka om lyx, ha middagsgäster, men inte behöva laga någon mat. Det enda vi bidrog med var potatis och ägghalvor...
Jag och grabbarna hade påskpysslat en del och gjort marsipan kycklingar, så dessa använde vi att garnera en påsktårta a lá Nordström. Sockerkaksbottnar, jordgubbsmousse, och chokladglasyr...

Jag läste någonstans att påsken har gått om julen, när det gäller hur mycket godis vi smäller i oss, och jag tror dem! Mitt blodsocker har åkt berg och dalbana hela påskhlgen pga alla sötsaker man tryckt i sig.

Jag hann även med ett besök på förlossningen på skärtorsdagen.
Efter att ha gjort några ärenden på stan fick jag hiskeligt ont i livmodersregionen. Dedt känns som om något därinne sticker i mig som knivar. Jätteont gör det.
Glömde att köpa hem potatis till kvällens middag, men beslöt mig för att åka hem och vila en stund för att detta skulle gå över. Noah och Hans fick sina påskägg fullproppade med godis, och jag la mig för att vila en liten stund. Men det onda fortsatte, klockan började att närma sig middagsdags och jag hade lika ont och ingen potatis...
Jag brukar inte ringa sjukvården det första jag gör, men eftersom jag varit gravid två gånger tidigare och inte känns något liknande blev jag orolig. Sagt och gjort - jag ringde sjukvårdsrådgivningen. De kontaktade förlossningen och tyckte att jag skulle komma in.
Hemma sitter jag med två barn, som inte ha fått någon middag bara en massa godis och Erik jobbar. Jag ringer min mamma som kommer ner och ställer upp som barnvakt medan Erik stänger butiken tidigare och kommer hem för att följa mig.
På förlossingen är de jättegulliga, en läkare undrsöker mig och ser med ultraljud att lilla Liv har det bra därinne. Summa summarum: Det onda beror nog på mitt dysfunktionella bäcken som jag skadade när jag ramlade!
Det känns skönt att veta att inget är fel på bebisen, men jag hade inte riktigt planerat min skärtorsdag så här...

Påsken är över för denna gång.
Den har varit intesiv, man vill hinna med mycket på några få dagar. Men jag har fått umgås med goda vänner och det känns viktigt.

Hoppas att ni haft en trevlig påsk!

Fridens liljor!


Bilder: privata

Kommentarer
  jessi

Det låter som en härlig o intensiv påskhelg med nära o kära! AJg hoppas din smärta går över! jag har själv ont nu, nacken krånglar, sjukgymnasten tror att jag har suttit fel när bloggat... tragikomiskt!



kramar

2009-04-16 @ 09:21:31
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: