Kontraster



Igår var kontrasternas dag; först var vi i ishallen för Kick-off för Hockeysäsongen, sedan var vi bjudna till min kära mor på kräftkalas
 i sommarvärmen...


 
Mina grabbar i den blå-gula Getingkostymen!



Modo Hockey hade ispremiär, och firade detta med ett familjejippo.
De bjöds på hopptält och andra familjeaktiviteter. Vi hann även med
att se gamm-gubbarna från guldlaget -79 spela en match i arenan
samt se bl.a. Foppa ta emot pris som bästa 7:a genom tiderna...



Barnen stod på isen och tog emot 2009 års spelare i Modo Hockey!



Fyra kilo kräftor fick vi i oss hos min kära mor! Jag tror att mina
söner åt mest kräftor av oss alla. Jag kan inte drifta mig till att suga
i mig innanmätet på kräftan, men Noah och Hans suger "kräftsmör"
som om de inte gjort något annat... :-)
Utöver kräftor bjöds det på en underbart god Västerbottenspaj,
goda såser, en jättesmarrig sommarsallad. Ett helt bord med dessertostar
och frukt...och inte att förglömma...mammas underbara cheesecake!!!




Mina stora killar äter både kräftor och desstert ost.



Lillasyster var naturligtvis finklädd i klänning dagen till ära!



Passa nu på att njuta av solen, det skall nämligen jag...
Ha en toppensöndag!


Fridens liljor!


Bilder: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: