Dagarna går






Dagarna går och det känns som om man bor i en liten bubbla. Sedan Liv kom till världen har hela familjen varit tillsammans och njutit av varandra. Vi tar dagen som den kommer, vi går och lägger oss sent och vaknar hela familjen av och till på nätterna. Jag känner mig trött, väldigt trött, men med en innre ro som jag inte har haft på länge. Jag är lycklig. Jag har vunnit högsta vinsten ännu en gång. Ett friskt och alldeless perfekt barn ligger i min famn!
Med tanke på allt som varit under graviditeten känns det som ett miakel...

Nu har mitt lilla hjärta hunnit bli tio dagar gammal och äntligen har hon börjat att öka i vikt som hon ska.
I början av veckan var Liv nere på en matchvikt på 2590 gram och vi blev helhispiga. Efter detta har vi köpt en babyvåg och mäter henne före och efter varje amning för att se att hon får i sig det hon behöver. Jag känner mig lite som en mjölk-ko, då vi försöker få i henne så mycket som möjligt, och den största tiden på dygnet så ammar jag...

Men vi har fått lön för mödan. Liv klättrar sakta med säkert uppåt på vågen, medans hennes mor tyvärr inte gått ned speciellt mycket i vikt sedan förlossningen...
Jag måst komma igång med powerwalks igen så att även mamma fixar formen. :-)

Time to feed again!


Fridens liljor!



Bild: Privat

Kommentarer
  Emma

Hojta gärna om du känner att du behöver ventilera tankar om viktuppgång och dyl.

Här har vi ett levande bevis på att utveckligen kan funka bra trots att man är liten.

Lillan blir 1 i aug och har en matchvikt på 8kg och 69cm. betyyydligt mindre än sina jämnåriga men tidig i de mesta.

Började knata runt på egen hand vi 9 månader.

Så fixera dig inte vi gram även om det är lätt för mig att säga. varit där själv rätt nyligen.

Huvudsaken är att dom mår bra.

Lycka till med eran prinsessa.

2009-07-31 @ 23:48:54
URL: http://fiviva.blogspot.com/
  Susanne

Vilken liten goding, så söööööt!

Ett stort grattis och lycka till



Kramen

2009-08-02 @ 22:48:11
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
  Leia

Härligt när man känner att man bara kan njuta av livet. =)

2009-08-03 @ 16:28:50
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
  Tina H

Men men men ...jag har totalt missat detta! GRATTIS!!! En liten sötaste flicka! Och allt verkar ha gått bra...?! Gud så skönt. Själv har jag idag 4 dagar kvar och vi vill att h*n ska komma nu!!!!

Grattis än en gång! Kram Tina

2009-08-04 @ 08:02:00
URL: http://graviditet3.blogspot.com
  Ann-Louise

Grattis till dottern! Så söt!

Skönt att allt gick bra.



Kram

2009-08-04 @ 12:15:36
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: