Ett mirakel



Min långa frånvaro från bloggen beror på att jag tillbringat nästan två veckor på sjukhus. Jag åkte in till förlossningen i Umeå den 11 juli, med otroliga smärtor, och när sedan Ö-viks förlossning öppnade en vecka senare fick jag komma hem till Ö-viks BB. Mitt lilla Liv i magen låg fortfarande i säte och tryckte förmodligen på något som orsakade smärtorna. Efter ett misslyckat vändningsförsök, togs beslutet att hon skulle födas med kejsarsnitt ett par timmare senare.
Jag måste erkänna att jag var hysterisk och hade dödsångest på operationsbordet, men resultatet var värd all möda!!!
Slutligen, den 20 juli, resulterade detta i en alldeless perfekt liten prinsessa, född i vecka 37+1 och med en längd på 49 cm och en matchvikt på 2860 gram.

Hennes namn är Liv Vilja Mi-Rakel och hon är underbar!

Återkommer...


Bild: Privat


Kommentarer
  jessi

Grattis!



Vilket underbart namn på en underbar flicka! jag anade att något likande måste ha hänt när du varit borta från bloggen, hoppades att allt skulle vara bra!



2009-07-28 @ 22:50:12
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
  Emma

Grattis till en jätte vacker tös.

Har inte tittat in på så länge så jag har helt missat det.

Slussades också runt när min dotter kom förra sommaren. men det var mellan övik och sundsvall.

Fick min dotter i v37 med planerat snitt 2175g och 43cm. så din dotter var nästan sot jämför med min.

Men man glömmer så snabbt hur små dom egentligen är.

Hoppas allt gått bra trots den oväntade tillkomsten.

2009-07-31 @ 23:44:05
URL: http://fiviva.blogspot.com/
  Malin S

Jag hade ju börjat bli orolig för dig/er när du inte uppdaterade på länge. Men sååå skönt att allt gått bra trots endel jobbigt på vägen. Snitt är inget kul alls. Det var helt klart det värsta jag varit med om rent kroppsligt. Lilla Amy var frisk och kry men jag kände mig väldigt sjuk & svag liksom. Nu är jag dock tipptopp igen. Såret smärtar ingenting. Det är härligt att kunna gå och röra sig obehindrat igen. Usch va hemskt att ha sådan ångest under operationen. Jag befarade att jag skulle bli helt panikslagen men kände mig snarare nervös och när de rotade runt som mest, väldigt medtagen och yr. Nåja, nog om läskiga snittminnen för denna gång, ha ha. Ett stort grattis till den underbara flickan och superbra jobbat Susanne som fixade allt jobbigt !! Kramar.

2009-08-02 @ 16:27:12
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: