Fredag



 
Bilder från vår skogspromenad i förrgår

Idag blåser det nästan stormvindar ute, och regnet det öser ner. Det känns faktiskt riktigt gruvsamt att gå ut på en promenad med Tova...

Igår träffade jag barnmorskan, lågt blodtryck (105), låga blodvärden, ja, inget nytt vi provtagningarna alltså. Det lilla LIvet växer som hon ska, men hon bokade ändå en tid åt mig till läkaren nästa torsdag, med tanke på att hon ligger i säte.
Hon berättade även att om vattnet skulle gå nu, innan torsdag så ska jag lägga mig ner och ringa ambulans pga att inget huvud finns fixerat, och då skulle allt fostervatten rinna ut...!!!
Det känns ju betryggande när Ö-viks BB inte ens har öppet....NOT!
Den här sätes-grejen tar upp alldeless för mycket av mina tankar just nu. Jag har varit helt inställd på att föda vaginalt, och att det hela skulle gå som en dans. Nu kanske de måste plocka fram kniven, och sprätta upp magen för att jag skall få se mitt lilla liv. Jag blir illamående av bara tanken.

Igår kväll, åkte jag med min älskling ner till Sundsvall, då han hade några jobbärenden dit ner. Inte helt bekvämt att sitta stilla i en bil i dryga fyra timmar med denna mage, men vi fick lite tid tillsammans :-)

Nu skall jag ut i regnet!

Ha en toppenstart på helgen!


Fridens liljor!



Bild: Privat

Kommentarer
  Malin S

Men hjälp, så har ingen sagt till mig att det är ambulans som gäller om vattnet går, jisses.

Jag förstår hur du känner kring sätesgrejen och snittet. Ska du göra vändningsförsök ?

Jag har börjat vänja mig vid tanken på snitt. Eller rättare sagt ser jag det som det enda aktuella alternativet faktiskt. En vanlig förlossning känns helt osannolik och nästan konstig. Här ska det läggas under kniven och slajsas ;) Urk, va brutal jag låter. Men så gör jag när jag försöker avdramatisera läskigheter. Är skraj för sprutorna och ryggbedövningen. Att bli helt känsellös i underkroppen verkar läbbigt. Måste hålla mig lugn. Har dock hört många många som har positiva upplevelser från deras snitt så det ska ordna sig för oss också. Massa styrkekramar till dig.

2009-07-11 @ 15:00:31
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
  jessi

stackars dig, jag hoppas du snart börjar må bättre!!!



kul att du fyndade på rean, alltid skoj!



kramisar

2009-07-12 @ 10:42:50
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: