Vecka 28




Nu går vi in i graviditetsvecka 28. Trefjärdedelar av min graviditet har passerat!!!
Man kan känna hur livmodern trycker upp mot revbenen så att de nedersta revbenen spänns ut. Det är betydligt svårare att ta djupa andetag nu. Jag blir också anfådd för minsta lilla.

I vecka 28 är medlelkroppslängden från hjässa till häl 38 cm och barnets medelvikt är 1200 gram. Huvudets omkrets är ca 27 cm.

En del barn lägger sig tillrätta redan nu med huvudet nedåt. Även om det börjar bli trångt kan lilla Livt slå kullerbytta i livmodern. Håret på huvudet har vuxit och hon har fått ögonbryn och ögonfransar. Liv öppnar och sluter ögonen. Man undrar ju vad de ser...?!



Bild: Libero.se

Kommentarer
  Susanne

Så spännande, du har verligen något att se fram emot. Mina grabbar är 20 och 18 år så det var ett tag sedan jag var i din situation. Lycka Till!

2009-05-13 @ 11:53:52
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
  jessi

så underbart härligt spännande. jag önskar dig lycka till den här sista tiden av graviditet!



kramar

2009-05-14 @ 07:47:21
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: