Söt utan socker


Nyligen hemkommen från en tur på stan med M-L. Vi strosade omkring och tittade på än det ena än det andra.
Både hon och jag hade en förkärlek för att titta på små söta leksaker. Söta små tygkakor och tygtårtor i världens alla färger!  Visst, hon har två tvillingtjejer på drygt ett år och jag har lilla Liv som snart är två månader, men vi konstaterade ganska snart att det nog var vi själva som skulle tycka att det var roligast med alla "köksleksaker"...:-)
Min kära vän är av den pyssliga sorten, och planerar att tillverka egna, den duktiga kvinnan.
Men för oss med tummen mitt i handen finns, Bombadill, som har helt ljuvliga konditorivaror i velour.

En riktigt trevlig stund på stan som avslutades med en fika på café UH. Jag beställde en GI Tallrik, och den rekomenderar jag INTE till någon. Färsjärpar som de stulit från skolbespisningen, tillsammans med lite keso och en tråkig, smaklös sallad. En sallad med annanas i sockerlag - är det GI det?!

Jag har en hel del uppslag för julklappar nu, och det känns skönt...
Tro mig -  julafton är här fortare än du tror!!!

Jag är en sådan person som oftast är ute och stångas med alla andra panikslagna personer dagarna innan och det är INTE kul!

Hur gör du? Är du ute i god tid, eller shoppar du lös i sista sekunden???


Fridens liljor!


Bild: Bombadill.se

Kommentarer
  jessi

JAg är både och, vissa julklappar köper jag i god tid men ändå så har jag några kvar till sista veckan... I år hoppas jag på att julshoppingen i London ska räcka, där borde det ju gå hitta roliga paket!



Trist med äcklig Gi mat, tyvärr så är alla inte så bra på att göra nyttig god mat. Men ananas i sockerlag kändes verkligen B!



Kram

2009-09-12 @ 08:32:45
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar: